Powiat Wrocławski -

Zarządzanie Jakością - ISO
Joanna Szkriba, Wyświetleń: 31421
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Starając się sprostać rosnącym wymaganiom i oczekiwaniom obywateli, Starostwo Powiatowe we Wrocławiu w 2011 r. w ramach realizowanego projektu pt. „Program doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowie" przystąpiło do wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z wymaganiami Polskiej Normy PN-EN ISO 9001:2009.

Dnia 21 kwietnia 2011 r. Starosta Powiatu Wrocławskiego zarządzeniem w sprawie wprowadzenia w Starostwie Powiatowym we Wrocławiu Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z wymaganiami Polskiej Normy PN-EN ISO 9001:2009 zatwierdził i wprowadził do stosowania dokumenty Systemu Zarządzania Jakością (SZJ): Politykę Jakości oraz Księgę Jakości.

Dnia 29 lipca 2011 r. Polskie Centrum Certyfikacji PCC - Cert Sp. z o.o. przeprowadziło audyt certyfikacyjny, który dostarczył obiektywnych dowodów poprawności opracowania i wdrożenia systemu zarządzania jakością. Audyt ten zakończył się przyznaniem Starostwu Powiatowemu we Wrocławiu pierwszego certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością i od tego czasu Starostwo nieprzerwanie przestrzega i stosuje na co dzień wymagania normy ISO 9001.

W kwietniu 2014 r., w związku upływem ważności certyfikatu, kierownictwo urzędu podjęło decyzję odnowienia certyfikatu. W dniach 30 czerwiec – 1 lipiec 2014 r. został przeprowadzony przez Polskie Centrum Certyfikacji audyt recertyfikacyjny.

Dnia 23 września 2015 r. Międzynarodowa organizacja ISO (International Organization for Standardization) opublikowała nową wersję normy ISO 9001. W 2016 r. ponownie podjęto decyzję o odnowieniu certyfikatu, w związku z upływem ważności certyfikatu dnia 31 lipca 2017 r. Przy tej okazji postanowiono również dostosować dotychczasowe dokumenty Systemu Zarządzania Jakością do wymagań nowej normy. W ramach przeprowadzonego w dniach 21 – 22 czerwca 2017 r. audytu odnowienia Systemu Zarządzania Jakością na zgodność z wymaganiami PN–EN ISO 9001:2009/PN-EN ISO 9001:2015, Starostwo Powiatowe we Wrocławiu otrzymało, na kolejne trzy lata, Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością. Przyznany certyfikat zaświadcza, że system jakości funkcjonujący w urzędzie zgodny jest z normą ISO 9001.

Zakres certyfikacji obejmuje: "Wykonywanie zadań własnych powiatu, zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, zadań powierzonych oraz świadczenie usług administracyjnych dla klientów”.

Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością przynosi szereg korzyści przejawiających się przede wszystkim w:

  • zapewnieniu systemowego zarządzania zasobami, wiedzą oraz obsługą klienta,
  • uruchomieniu procesu ciągłego doskonalenia działalności,
  • zapewnieniu sprawnego przepływu informacji o zadaniach i ich realizacji,
  • usprawnieniu funkcjonowania organizacji i zarządzania,
  • lepszym poznaniu potrzeb klienta,
  • aktywnym, skutecznym i szybkim identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów,
  • unikaniu błędów, zamiast ich poprawianiu,
  • zadowoleniu klientów,
  • gwarancji stałego, wysokiego poziomu jakości oferowanych usług,
  • poprawie terminowości usług,
  • udogodnieniu w załatwianiu spraw.

Księga jakości
Polityka jakości
Certyfikat - wersja polska
Certyfikat - wersja angielska

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się